Enorme opbrengst DE-waardepuntenactie

De inzamelactie van Douwe Egberts (DE) waardepunten voor voedselbank klanten werd vorige week beëindigd. Voedselbank Spijkenisse nam voor het eerst deel aan de actie en was plezierig overdonderd door de opbrengst: Nissewaarders doneerden samen maar liefst 840.000 punten. Dat betekent dat de Voedselbank het komende jaar de pakketten van haar klanten kan aanvullen met minstens 1400 pakken koffie. De koffiebrander verhoogt de totale opbrengst traditiegetrouw met een op dit moment nog onbekende donatie.
Voedselbank Spijkenisse is namens haar klanten, alle betrokkenen erg dankbaar. Jumbo Maaswijk, AH Sterrenhof, AH ’t Plateau, AH Akkerhof, AH Heenvliet, MCD Zuidland, Dirk van den Broek Centrum en Hengelsport Van Rutten Groenewoud zorgden er samen voor dat er altijd een inleverpunt dichtbij was. Nissewaarders regelden de fantastische opbrengst door gul hun punten af te staan. Vrijwilligers bij de Voedselbank telden en bundelden en namen hand- en spandiensten rond de actie voor hun rekening. Vorig jaar bracht de actie landelijk in totaal 110.000 pakken koffie voor de voedselbanken op.