Wat neemt u mee naar de hulpverlenende instantie of het intakegesprek?
We hebben een aantal documenten van u nodig. Als een hulpverlenende instantie het aanvraagformulier invult, maakt de hulpverlener kopieën van deze documenten en geeft de originelen direct aan u terug. Als u bij de Voedselbank op intake komt, hoeft u geen kopieën te maken. U laat alleen de documenten aan ons zien en u krijgt ze direct terug.
Belangrijk
Zorg ervoor dat u bij het intakegesprek alle gevraagde papieren bij zich heeft. We accepteren alleen de meest recente originele documenten die u ter plekke laat zien. Zo voorkomt u dat we de aanvraag niet kunnen afronden en de uitgifte van het voedselpakket moeten uitstellen.
Benodigde documenten
Algemene documenten
- Paspoort of ID kaart
Documenten inkomsten
- Loon/uitkering
- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Kindgebonden budget
- Kinderopvangtoeslag
- Alimentatie
- Kostgeld kinderen met inkomen
- Spaargeld
Documenten uitgaven
- Volledige huur
- Energiekosten
- Water (Evides)
- Gemeentelijke heffingen
- Waterschap (SVHW)
- Schulden (totaal- en aflosbedrag per schuld)
- Twee recente maanden bankafschriften
Wanneer u van leefgeld leeft
Leefgeld: wanneer u leefgeld ontvangt, dan zijn twee recente maanden leefgeldbewijs en twee recente maanden bewijs van de beheerrekening genoeg. Enige uitzondering: als er van het leefgeld vaste lasten betaald worden, zijn hiervan betaalbewijzen nodig.