Voedselpakket halen

U bent (pas) klant en u komt een voedselpakket afhalen? Klik hier voor het adres en routebeschrijving.

We willen onze klanten snel en eerlijk helpen. Daarom hebben we een aantal huis- en gedragsregels. Houdt u er rekening mee, dan ontstaan er geen misverstanden.

  • Het uitreiken van de voedselpakketten is iedere vrijdag tussen 13.00 tot 18.00 uur, maar houdt u zich aan het tijdblok van 35 minuten dat op uw kaartje staat. Zo voorkomen we lange wachttijden en parkeerproblemen;
  • U krijgt twee kaartjes mee waarop uw naam en een tijdblok staan. In dat tijdblok verwachten we u. Het ene kaartje is voor het ophalen van uw basis voedselpakket; het andere kaartje is voor een krat met toevoegingen zoals brood, zuivel, vriesgoed enz. Bewaar de kaartjes goed en neem ze op vrijdag mee. Zo voorkomt dat die week met lege handen naar huis gaat. Als u uw kaartje in de loods verliest, krijgt u in verband met fraude geen ander kaartje en geen pakket die week;
  • Als u kleding wilt uitzoeken, heeft u een derde kaartje nodig. Lees hier meer over in de huisregels voor kleding;
  • Lees hier onze huisregels voor parkeren;
  • We kunnen voedselpakketten niet bezorgen;
  • We hebben geen verpakkingsmateriaal, u brengt zelf tassen mee. De inhoud van de krat met toevoegingen pakt u in de loods over in tassen;
  • U haalt het pakket zelf af en heeft altijd een legitimatiebewijs bij u;
  • Als u het pakket niet zelf kunt afhalen, kan een ander bij uitzondering het pakket halen. De vervanger heeft een door u ondertekend briefje. Met dit briefje geeft u toestemming aan uw vervanger om het pakket op te halen. De vervanger moet zich legitimeren. De afspraken over bezorging zijn tussen u en de vervanger.
  • Kunt u niet en heeft u geen vervanger? Meldt u zich uiterlijk donderdag 12.00 uur af bij de intakecoördinator. Dat kan telefonisch alleen op maandag, woensdag en donderdag tussen 09.00 en 17.00 uur via 06 22066533. Per e-mail via administratie@voedselbankspijkenisse.nl. Zo voorkomt u dat we u van de uitdeellijst afhalen en u een nieuwe aanvraagprocedure moet starten.
  • Wanneer u een vraag of een melding op de afhaaldag heeft, houdt het svp zo kort mogelijk. Er zijn anderen die ook tijd vragen. We hebben ook andere manieren om contact met ons te zoeken op een tijdstip dat u schikt.
  • In de periode tussen de Kerstdagen en de jaarwisseling reiken we geen pakket uit. U krijgt het laatste pakket in de week vóór kerst. Op de vrijdag na Hemelvaart reiken we ook geen pakketten uit. We maken de sluitingen ruim van tevoren bekend via de monitor in de uitdeelruimte.
  • Geeft u een adreswijziging, een ander telefoonnummer of e-mailadres onmiddellijk aan ons door.
  • Geeft u een vakantie vroegtijdig door zodat er geen misverstand ontstaat over uw afwezigheid. Als u langer dan drie weken met vakantie gaat, hebben we een bewijs van goedkeuring nodig van uw werkgever of uitkeringsinstantie. U moet aantonen dat u uw vakantie niet zelf betaald heeft.