Voedselpakket halen

U bent (pas) klant en u komt een voedselpakket afhalen? Klik hier voor het adres en routebeschrijving.

We willen onze klanten snel en eerlijk helpen. Daarom hebben we een aantal huis- en gedragsregels. Houdt u er rekening mee, dan ontstaan er geen misverstanden.

  • Het uitreiken van de voedselpakketten is iedere vrijdag tussen 13.00 tot 18.00 uur, maar houdt u zich aan het tijdblok van 35 minuten dat op uw kaartje staat. Zo voorkomen we lange wachttijden en parkeerproblemen.
  • U krijgt wanneer u zich aanmeld een kaartje uitgereikt waarop uw naam en een tijdblok staan. In dat tijdblok verwachten we u wekelijks. NEEM DIT KAARTJE ELKE WEEK MEE. Zonder dit kaartje krijgt u geen toegang tot de loods en worden er aan u géén pakketten uitgereikt. Wanneer u zich meld bij de administratie krijgt u twee kaartjes uitgereikt. Het ene kaartje is voor het ophalen van uw basis voedselpakket; het andere kaartje is voor een krat met toevoegingen zoals brood, zuivel, vriesgoed enz. Bewaar deze kaartjes goed als u in de loods bent. Als u uw kaartje in de loods verliest, krijgt u in verband met fraude geen ander kaartje en  dan ook geen pakket die week.
  • Als u kledinghoek wilt bezoeken, heeft u een derde kaartje nodig. Lees hier meer over in de huisregels voor kleding.
  • Lees hier onze huisregels voor parkeren.
  • We kunnen voedselpakketten niet bezorgen.
  • We hebben geen verpakkingsmateriaal, u brengt zelf tassen mee. De inhoud van de kratten pakt u in de loods over in uw tassen. De kratten mogen niet naar buiten.
  • U haalt het pakket zelf af en heeft altijd een legitimatiebewijs bij u.
  • Als u het pakket niet zelf kunt afhalen, kan een ander bij uitzondering het pakket halen. Uw vervanger heeft een door u ondertekend briefje met de reden bij zich. Met dit briefje geeft u toestemming aan uw vervanger om het pakket op te halen. De vervanger moet zich ook legitimeren. De afspraken over de juistheid van bezorging zijn tussen u en uw vervanger.
  • Kunt u niet en heeft u geen vervanger? Meldt u zich uiterlijk donderdag 12.00 uur af bij de intakecoördinator. Dat kan telefonisch alleen op maandag, woensdag en donderdag tussen 09.00 en 17.00 uur via 06 22066533. Per e-mail via administratie@voedselbankspijkenisse.nlAls u zich niet afmeld wordt u, wanneer u twee keer onaangekondigd niet aanwezig bent geweest, van de uitdeellijst afgehaald en moet u een nieuwe aanvraagprocedure opstarten.
  • Wanneer u een vraag of een melding tijdens het afhaalmoment heeft, houdt het s.v.p. zo kort mogelijk. We hebben ook andere manieren om contact met ons te zoeken op een tijdstip dat het beter schikt.
  • In de periode tussen de Kerstdagen en de jaarwisseling reiken we geen pakket uit. U krijgt het laatste pakket in de week vóór kerst. Op de vrijdag na Hemelvaart reiken we ook geen pakketten uit. We maken de sluitingen ruim van tevoren bekend via de monitor in de uitdeelruimte.
  • Geeft u een adreswijziging, een ander telefoonnummer of e-mailadres onmiddellijk aan ons door.
  • Geeft u een vakantie vroegtijdig door zodat er geen misverstand ontstaat over uw afwezigheid. Als u langer dan drie weken met vakantie gaat, hebben we een bewijs van goedkeuring nodig van uw werkgever of uitkeringsinstantie. U moet aantonen dat u uw vakantie niet zelf betaald heeft.