Voedselpakket aanvragen

Als u een voedselpakket wilt aanvragen, dan zijn er 3 mogelijkheden:

  1. U stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar ons toe, met alle bewijsstukken van de door u ingevulde bedragen of
  2. U maakt een afspraak voor een intakegesprek met onze Voedselbank en u neemt alle bewijsstukken van de in te vullen bedragen mee naar deze afspraak of
  3. Een hulpverlenende instantie doet een aanvraag voor u. In dat geval vult de instantie het aanvraagformulier samen met u in en voegen zij de benodigde bewijsstukken van alle ingevulde bedragen toe bij het insturen van uw aanvraag.

Heeft u geen verwijzing?
Lees eerst de voorwaarden om te zien of u in aanmerking komt. U kunt het aanvraagformulier wel gebruiken om te berekenen of u in aanmerking komt.

Wanneer u er bij berekening niet uitkomt, u twijfelt of u alles wel hebt meegenomen of het blijkt uit de berekening dat u op de grens zit neem dan altijd contact op met de administratie. Maak dan een afspraak via 06 – 22 06 65 33 of administratie@voedselbankspijkenisse.nl. Wij kijken heel graag met u mee.

Wat neemt u mee naar de hulpverlenende instantie of het intakegesprek?
We hebben een aantal documenten van u nodig. Als een hulpverlenende instantie het aanvraagformulier invult, maakt de hulpverlener kopieën van deze documenten en geeft de originelen direct aan u terug. Als u bij de Voedselbank op intake komt, hoeft u geen kopieën te maken. U laat alleen de documenten aan ons zien en u krijgt ze direct terug.

Belangrijk
Zorg ervoor dat u bij het intakegesprek alle gevraagde papieren bij zich heeft. We accepteren alleen de meest recente originele documenten die u ter plekke laat zien. Zo voorkomt u dat we de aanvraag niet kunnen afronden en de uitgifte van het voedselpakket moeten uitstellen.

Benodigde documenten

Algemene documenten

  • Paspoort of ID kaart

Documenten inkomsten

  • Loon/uitkering
  • Huurtoeslag
  • Zorgtoeslag
  • Kindgebonden budget
  • Kinderopvangtoeslag
  • Alimentatie
  • Kostgeld kinderen met inkomen
  • Spaargeld

Documenten uitgaven

  • Volledige huur
  • Energiekosten
  • Water (Evides)
  • Gemeentelijke heffingen
  • Waterschap (SVHW)
  • Schulden (totaal- en aflosbedrag per schuld)

Wanneer u van leefgeld leeft

Leefgeld: wanneer u leefgeld ontvangt, dan zijn twee recente maanden leefgeldbewijs en twee recente maanden bewijs van de beheerrekening genoeg. Enige uitzondering: als er van het leefgeld vaste lasten betaald worden, zijn hiervan betaalbewijzen nodig.