Benodigde documenten

Wat neemt u mee naar de hulpverlenende instantie of het intakegesprek?
We hebben een aantal documenten van u nodig. Als een hulpverlenende instantie het aanvraagformulier invult, maakt de hulpverlener kopieën van deze documenten en geeft de originelen direct aan u terug. Als u bij de Voedselbank op intake komt, hoeft u geen kopieën te maken. U laat alleen de documenten aan ons zien en u krijgt ze direct terug.

Belangrijk
Zorg ervoor dat u bij het intakegesprek alle gevraagde papieren bij zich heeft. We accepteren alleen de meest recente originele documenten die u ter plekke laat zien. Zo voorkomt u dat we de aanvraag niet kunnen afronden en de uitgifte van het voedselpakket moeten uitstellen.

Benodigde documenten

Algemene documenten

  • Paspoort of ID kaart

Documenten inkomsten

  • Loon/uitkering
  • Huurtoeslag
  • Zorgtoeslag
  • Kindgebonden budget
  • Kinderopvangtoeslag
  • Alimentatie
  • Kostgeld kinderen met inkomen
  • Spaargeld

Documenten uitgaven

  • Volledige huur
  • Energiekosten
  • Water (Evides)
  • Gemeentelijke heffingen
  • Waterschap (SVHW)
  • Schulden (totaal- en aflosbedrag per schuld)
  • Twee recente maanden bankafschriften

Wanneer u van leefgeld leeft

Leefgeld: wanneer u leefgeld ontvangt, dan zijn twee recente maanden leefgeldbewijs en twee recente maanden bewijs van de beheerrekening genoeg. Enige uitzondering: als er van het leefgeld vaste lasten betaald worden, zijn hiervan betaalbewijzen nodig.